معرفی برند کارتیه

Cartier International SNC یا به طور ساده Cartier یک شرکت فرانسوی کالاهای لوکس است که به طراحی، تولید، توزیع و فروش جواهرات، کالاهای چرمی و ساعت می‌پردازد. این شرکت که توسط لویی فرانسوا کارتیه در پاریس در سال 1847 تأسیس شد، تا سال 1964 تحت کنترل خانواده باقی ماند.

Cartier که توسط Louis-Francois Cartier در اواسط قرن نوزدهم فرانسه تأسیس شد، یکی از مهم ترین و شناخته شده ترین خانه های جواهرات در جهان است که به دلیل تولید جواهرات گران قیمت با بالاترین کیفیت و ماهرانه ترین صنایع دستی شناخته شده است.

چه بخواهید یک دستبند از مجموعه نمادین Love Cartier، یک انگشتر از خط افسانه ای Juste un Clou یا یکی از قطعات Trinity آن بخرید، جواهرات Cartier یک سرمایه گذاری ارزشمند است. با جذابیت نماد وضعیت کارتیه و سودهای امیدوارکننده در فروش مجدد، مطمئناً چیزی را کشف خواهید کرد که دوستش خواهید داشت.

گروهی از مشتریان این برند، جوانانی هستند که به پوشیدن جواهرات مارک دار و برند علاقه مند هستند.گروهی دیگر مصرف کنندگان اصیل هستند که از گذشته تاکنون به استفاده از این محصولات علاقه مند بوده اند.

تاریخچه پیدایش برند کارتیه

لوئیس فرانسوا کارتیه (Louis-François Cartier) برای اولین بار فعالیت خود را در زمینه ساخت زیورآلات و جواهرات در پاریس آغاز کرد. وی در کارگاهی تحت نظر استاد خود آدولف پیکارد به این کار مشغول بود. در سال 1847 لوئیس فرانسوا کارتیه کارگاه خود را به صورت مستقل راه اندازی کرد.

برند کارتیه (Cartier) در این سال شکل گرفت و این مجموعه توسط لوئیس فرانسوا بنا نهاده شد. لوئیس خالق بسیاری از طرح های مشهور این برند است. همچنین ساعت های مچی شیک the mystery clock و جواهرات Tutti Frutti که دارای طراحی ویژه شرقی بودند توسط این شخص طراحی شد.

پس از گذشت سال ها، در سال 1874 میلادی، اداره این مجموعه به پسر او آلفرد کارتیه (Alfred Cartier) سپرده شد. پس از آن برند کارتیه به صورت خانوادگی به فرزندان بعدی یعنی لوئیس (Louis)، پیر (Pierre) و ژاک (Jacques) سپرده شد و تمام تجربیات، شهرت، موفقیت و هنر این مجموعه نسل به نسل منتقل گردید.

این مجموعه تا سال 1964 به مدت چیزی حدود 110 سال توسط خانواده کارتیه اداره گشت. سرانجام در این سال، برند کارتیه توسط شرکت ریشمون خریداری شد. این شرکت صاحب برندهای مشهور دیگری از جمله piaget، Vacheron Constantin، Jaeger-Lecoultre، Van Cleef & Arpels، IW و Montblanc نیز بود.

راز موفقیت و شهرت برند کارتیه

از مهم ترین موضوعاتی که منجر به شهرت بیش از پیش این برند شد، استفاده از طلای سفید یا پلاتین در ساخت جواهرات بود. این کار برای اولین بار در تاریخ صنعت جواهرسازی توسط آلفرد کارتیه انجام شد. طلای سفید دارای نقطه ذوب بالایی بوده و در قرن نوزدهم میلادی استفاده از آن در ساخت جواهر و زیورآلات کاری دشوار و انجام نشدنی بود.

اما در همان سال ها آلفرد کارتیه توانست از طلای سفید در ساخت زیورآلات استفاده کند. در سال 1874 میلادی اولین گردنبندی که ترکیبی از طلای سفید و الماس بود با طراحی فوق العاده او خلق شد. تا قبل از آن خانواده های سلطنتی از طلای سفید تنها در ساخت زنجیرهای ساعت و کارد و قاشق و چنگال غذاخوری استفاده می کردند. استفاده از طلای سفید نقطه اوج دیگری برای برند کارتیه بود که نام آن را در تاریخ ابدی کرد.

محصولات برند کارتیه

کارتیه سال ها در میان برندهای دیگر در سراسر جهان زبانزد بود و محصولات آن به شدت مورد توجه خانم ها، سلبریتی ها، افراد خاص، خاندان سلطنتی و اشراف قرار می گرفت. از معروف ترین محصولات این برند می توان به جواهرات دست ساز و ساعت های آن اشاره کرد.

در همان سال ها یکی از دوستان لوئیس کارتیه که خلبانی بازنشسته بود و از کیفیت ساعت های مچی به هنگام پرواز گله مند بود، به کمک او اقدام به طراحی و ساخت یک ساعت مچی تخت با قاب مربعی کرد. بدین صورت اولین ساعت از برند کارتیه در سال 1904 طراحی و ساخته شد. سه سال بعد، برند کارتیه تبدیل به صادر کننده بهترین ساعت های مچی به سراسر جهان شد و بار دیگر موفقیتی در زمینه ساخت زیورآلات به دست آورد.

ساعت های برند کارتیه از سال 1920 با حک کد چهار رقمی مخصوص در پشت آن ها تولید و به صورت انحصاری توسط شرکت ادوارد جاگر به سراسر جهان صادر شد. همچنین در سال 1923 کلکسیونی از جواهراتی از جنس نقره توسط این برند مشهور ارائه گردید. قیمت ارزان نقره در مقایسه با طلا منجر به استقبال بسیار زیاد افراد مختلف از قشرهای گوناگون از این کلکسیون شد.

از جمله معامله های بزرگی که در طول تاریخ در صنعت جواهرسازی انجام شده است می توان به معامله گردنبند دو رشته مروارید برند کارتیه با همسر یک میلیونر معروف آمریکایی یعنی مورتون پلنت (Morton Plant) اشاره کرد. پیر کارتیه در سال 1914 میلادی به ازای این گردنبند یک ساختمان شش طبقه به ارزش 1 میلیون دلار در خیابان پنجم نیویورک و 100 دلار پول نقد دریافت کرد. این اتفاق به شهرت دوباره این برند در سراسر جهان منجر شد.