اک گلد چگونه متولد شد؟!

وحید رحیمی در سال 1380 پس از گذراندن دوره های تخصصی ساخت طلا و جواهر به صورت دست ساز و سنتی در این حوزه آغاز کرد.

وی پس از یک دهه فعالیّت در مجموعه های مختلف، تصمیم گرفت تا به همراه برادر خود سعید رحیمی ، کارخانه ی تولید محصولات طلا، تحت عنوان گروه هنری، صنعتی «اَک گلد» را راه اندازی کنند و به صورت صنعتی و انبوه وارد این بازار شوند. «اَک» نام روستایی از توابع استان قزوین است که روستای پدری برادران رحیمی نیز می باشد.

«اَک گلد» از سال 1390 با توکل به خدا و استفاده از هنر، خلاقیّت نیرو های متخصص و متعهّد ایرانی و همچنین با استفاده از تکنولوژی روز دنیا، توانسته محصولاتی قابل رقابت با برند های معتبر بین المللی را تولید و به بازار عرضه کند.


امروز گروه هنری ، صنعتی اَک گُلد با نامی معتبر در بازار طلا و جواهر شناخته شده و برای رسیدن به اهداف خود از هیچ تلاشی فروگذار نکرده و با اشتغال زایی بیش از 100 نفر در این حوزه به صورت مستقیم و غیر مستقیم در مسیر توسعه ی با کیفیت قدم بر می دارد.

در باره نشان

مدیران گروه هنری ، صنعتی اَک گُلد در سال 1399 تصمیم بر آن گرفتند تا به صورت حرفه ای در حوزه برندینگ و ایجاد هویت برند اک گلد وارد شوند و در قدم اول نشان خود را توسط متخصصان و کارشناسان زبر دست  این حوزه طراحی و رونمایی نمودند.

این نشان که نوشته ی کامل «اک» می باشد با فرم دوار یاد آور زیورآلات طلا و جواهر بوده و با توجه به نگاه به بازار های بین المللی، فرم کلی آن الهام گرفته از « a » می باشد و رنگ سازمانی آن طلایی و مشکی می باشد.

اَک گُلد به غیر از نشان، دارای لوگو تایپی با همین عنوان به دو زبان می باشد که نگارش انگلیسی آن معرف وب سایت این مجموعه می باشد.

برنامه ها واهداف

اَک گُلد قصد دارد با برنامه ریزی های مدون در حوزه طراحی، تولید و توزیع و همچنین محور قرار دادن خلاقیت در این راستا این برند را جهانی کرده و افتخاری دیگر برای هنر ایران زمین در عرصه جهانی باشد.